Cart
No products in the cart.
Με το αγαπημένο μας “σπορ” να διαδίδεται όλο και περισσότερο, και τα πόστα ναργιλέ να ξεφυτρώνουν από το πουθενά, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα καταστήματα που παρέχουν υπηρεσίες ναργιλέ γίνεται ολοένα και εντονότερος. Για να μπορέσει να ξεχωρίσει κανείς από την “αγέλη” και να ηγηθεί, είναι σημαντικό να παρέχει στους πελάτες του μια ολοκληρωμένη και μοναδική εμπειρία που θα τους μένει αξέχαστη. Παρακάτω, είναι 10 από τα σημαντικότερα Tips που θεωρούμε ότι θα σας βοηθήσουν, είτε έχετε το δικό σας Lounge/Πόστο, είτε σκοπεύετε να βρέξετε τα πόδια σας για πρώτη φορά στον τομέα του επιχειρείν.
1. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΠΝΟΥ – ΥΛΙΚΩΝ
Στον αγώνα δρόμου για την επίτευξη της τελειότητας, η αφετηρία είναι κοινή. Μπορεί να αποσκοπούμε στην ποσότητα (κόσμου) , αλλά ο βατήρας είναι πάντοτε η ποιότητα και ειδικότερα εφόσον μιλάμε για ένα Loungeή Πόστο, η ποιότητα -κυρίως- του καπνού. Δυστυχώς, οι περισσότεροι γνωρίζετε τους περιορισμούς που υπάρχουν στη χώρα μας στο κομμάτι των γεύσεων, γεγονός που καθιστά τη δημιουργία και διαχείριση ενός πόστου με ποιότητα, ποικιλία και συνέπεια σχεδόν αδύνατη. Ωστόσο, είναι αδιαπραγμάτευτο ότι οφείλουμε να χρησιμοποιούμε πρώτες ύλες από αξιόπιστες πηγές, δοκιμασμένες και να καλύπτουν συγκεκριμένα standardsποιότητας. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τον υπόλοιπο εξοπλισμό μας. Από τους ναργιλέδες και τα πήλινα, μέχρι τα HMD και τα κάρβουνα, αξίζει να επενδύσουμε κάτι παραπάνω και να αποφύγουμε συμβιβασμούς στην ποιότητα, παρά να προβούμε σε “μεσοβέζικες” λύσεις που θα θέσουν σε κίνδυνο την αξιοπιστία και το όνομα της επιχείρησης μας.
2. ΚΑΘΑΡΟ – ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΠΟΣΤΟ
Ξέρω, το έχω αναφέρει τόσες φορές που γίνομαι κουραστικός. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί από τους κορυφαίους σεφ στον κόσμο, βάζουν πάνω απ’ όλα την καθαριότητα. Το πόστο μας είναι το σπίτι μας. Ένα καλά οργανωμένο, τακτοποιημένο και καθαρό πόστο μας προσφέρει πολλαπλά οφέλη: ταχύτητα εξυπηρέτησης, ευκολία διαχείρισης ακόμη και σε στιγμές φόρτου, και φυσικά σωστή υγιεινή αλλά και επαγγελματική, ελκυστική εικόνα προς τον πελάτη. Όταν μιλάμε για καθαριότητα, εννοείται πως αναφερόμαστε και στο “στόλο” των προϊόντων μας, τα οποία απολυμαίνουμε και φροντίζουμε μετά από κάθε χρήση, ιδανικά με κάποιον ατμοποιητή (απαραίτητη κρίνεται η ύπαρξη τουλάχιστον μίας βρύσης αποκλειστικά για το πόστο). Σε περίπτωση φθοράς, θα πρέπει να γίνεται άμεση αντικατάσταση του εξοπλισμού μας -θεραπεία που ευελπιστούμε να αποφύγουμε με την πρόληψη της σωστής φροντίδας του-. Η απόλυτη τήρηση των προτύπων υγιεινής αποτελεί την ελάχιστη δέσμευση αλλά και ένδειξη σεβασμού προς τον πελάτη που μας εμπιστεύεται. Ειδικότερα σε περιπτώσεις “ανοιχτής κουζίνας”, όπου το πόστο μας βρίσκεται σε κοινή θέα, το συγκεκριμένο tip θα το χαρακτήριζα “Ευαγγέλιο”!
3. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
“Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”. Η αποτελεσματική εξυπηρέτηση των επισκεπτών μας αποτελεί ένα εξαιρετικά απαιτητικό task. Ταχύτητα, ευγένεια, γνώσεις και εξατομικευμένη εμπειρία ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη αποτελούν τους πρωταρχικούς μας στόχους. Βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό σας είναι τόσο αριθμητικά επαρκές ώστε να διαχειριστεί το χώρο σας, όσο και επαρκώς καταρτισμένο για να μπορεί να δουλεύει έξυπνα, γρήγορα και σωστά. Απαραίτητη προϋπόθεση η σωστή εκπαίδευση του προσωπικού κατά την πρόσληψη με διοργάνωση “σεμιναρίων”, που όχι μόνο δίνουν στους υπαλλήλους μας την απαραίτητη τεχνική γνώση, αλλά τους εξηγούν και το όραμα, τη φιλοσοφία, και τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να αντιμετωπίζουμε τον κόσμο μας. Μην ξεχνάτε, πως ανήκουμε στον κλάδο της παροχής υπηρεσιών: Ικανοποιημένοι Πελάτες = Πελάτες που επιστρέφουν.
Bonus Tip: Φροντίστε ΠΑΝΤΑ να έχετε έτοιμα κάρβουνα σε ώρες αιχμής, καθώς ως συνήθως, αυτά είναι που καθυστερούν τη διαδικασία παραγωγής. Στη χειρότερη περίπτωση, θα προσφέρετε μια επιπλέον “γύρα” στους ήδη αναμμένους ναργιλέδες, γεγονός που κάθε άλλο παρά θα δυσαρεστήσει τους πελάτες σας.
4. ΠΟΙΚΙΛΙΑ!!!
Αν είχα μια νέα γεύση για κάθε φορά που βρισκόμουν σε ένα πόστο και άκουγα τις ίδιες περιορισμένες και “βαρετές” επιλογές, το δικό μου θα λεγόταν “Ο παράδεισος της γεύσης”! Έχετε βρεθεί ποτέ μπροστά σε μια απέραντη βιτρίνα ζαχαροπλαστείου με τόσο μεγάλη ποικιλία που δεν ξέρετε τι να πρωτοδοκιμάσετε; Κάπως έτσι, είναι στα δικά μου μάτια το ιδανικό πόστο ναργιλέ. Ο μέσος-καθημερινός πελάτης πρέπει να χάνεται στην απέραντη θάλασσα των γεύσεων μας, με μοναδική σανίδα σωτηρίας τον Shisha Master μας, ο οποίος θα τον οδηγήσει με ασφάλεια στην γευστική του Ιθάκη.
5. ΕΜΠΕΙΡΟ-ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Πέρα από την ταχύτητα, την ευγένεια και γενικά τη σωστή συμπεριφορά, ο καλός ο καπετάνιος έχει ένα μεγάλο όπλο: Τη γνώση και την εμπειρία! Όσο πιο πολλά είναι τα ταξίδια του, τόσο πιο σίγουρος και ελεύθερος αισθάνεται να σαλπάρει σε νέες θάλασσες και να κυνηγήσει νέες περιπέτειες. Διαφορετικές απαιτήσεις και συμπεριφορά του εκάστοτε καπνού, τεχνικές packing, επιλογή κατάλληλου bowl και σωστή διαχείριση θερμότητας, αποτελούν το χάρτη, την πυξίδα, και το κιάλι του Shisha Master μας. Ιδανικά, πρέπει να ακροβατεί σε μια πολύ λεπτή γραμμή ανάμεσα στην αυθεντία που οι πελάτες σέβονται και εμπιστεύονται με κλειστά μάτια για να τους ικανοποιήσει αλλά σε ένα φίλο που τους κάνει να αισθάνονται άνετα και ευχάριστα. Δεν είναι τυχαία η φράση: “Η επιχείρηση είναι οι άνθρωποι της”. Την καλή ομάδα δεν την κάνει ούτε το γήπεδο, ούτε οι εμφανίσεις, ούτε οι μπάλες και τα δοκάρια, αλλά ο προπονητής και οι παίκτες!
6. ΑΝΕΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ
Αναπαυτικές πολυθρόνες και καναπέδες, ξεχωριστή διακόσμηση, κατάλληλος φωτισμός και η κατάλληλη μουσική διαμορφώνουν την ατμόσφαιρα του χώρου μας, που με τη σειρά της θα καθορίσει αν οι πελάτες μας αισθάνονται άνετα στο χώρο μας, ώστε να απολαύσουν το ναργιλέ τους και να χαλαρώσουν. Λεπτομέρειες στο συγκεκριμένο tip είναι δύσκολο να αναλυθούν· κάθε χώρος πρέπει να έχει τη δική του ταυτότητα, η οποία καθορίζει όλα τα παραπάνω στοιχεία. Το ουσιώδες είναι ο χώρος μας να έχει χαρακτήρα για να μπορεί να ξεχωρίσει και να διαφοροποιηθεί από τους υπόλοιπους, προκειμένου να μείνει στη μνήμη των επισκεπτών μας.
7. ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟ
“‘Ενα ναργιλεδάκι τώρα μετά το φαγητό θα ήταν ό,τι πρέπει!”. Αν η φράση αυτή φαντάζει σαν να βγήκε από το στόμα σου, τότε συμφωνούμε 100%! Όπως και να το κάνουμε, “ξεροσφύρι”, τίποτα δεν έχει την ίδια χάρη. Προσφέροντας ένα σωστό μενού τόσο ποτών όσο και φαγητού, που συμπληρώνει και αναδεικνύει τον πρωταγωνιστή μας, είμαστε ήσυχοι ότι οι πελάτες μας θα μπορούν να απολαμβάνουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες μας, χωρίς να χρειάζεται να βγούνε από τη βόλη του αναπαυτικού καθιστικού, αγκαζέ με το ναργιλέ τους. Παραδείγματος χάριν, η εντρύφηση στην κουλτούρα του τσαγιού, που παρ’ ότι παραμελημένη στη χώρα μας κάνει θραύση στις χώρες της Ανατολής, μπορεί να σας ξεχωρίσει και να προσφέρει στον κόσμο σας μια μοναδική εμπειρία απόλαυσης!
8. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗΣ
Αν ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, ο πιστός πελάτης τι πρέπει να έχει; Ένα πρόγραμμα ανταμοιβών που επιβραβεύει τους τακτικούς μας πελάτες με εκπτώσεις, δωρεάν session ή άλλα προνόμια όχι μόνο θα ενθαρρύνει τον καταναλωτή, αλλά μπορεί να προσελκύσει και νέο κόσμο στο χώρο μας με την πιο αποτελεσματική μέθοδο διαφήμισης στην ιστορία: από στόμα σε στόμα! Είτε μέσω κάποιου συστήματος πόντων, κάρτας μέλους, ή οποιασδήποτε υλοποίησης ταιριάζει στην επιχείρηση μας, όλοι αγαπάμε και εκτιμάμε ένα κέρασμα σε μέρη που συχνάζουμε ως ανταμοιβή για τη συνεχή προτίμηση μας. Ξέρετε ποιος είναι ο καλύτερος ναργιλές ε; Ο κερασμένος!
9. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ EVENTS
Ο άνθρωπος βαριέται πολύ εύκολα. Όπως όταν ήμασταν μικροί και το καινούργιο γυαλιστερό παιχνίδι γινόταν αμέσως το αγαπημένο μας, παραγκωνίζοντας όλα τα παλιά όσο κι αν τα αγαπούσαμε, έτσι και στην ενήλικη ζωή, οι άνθρωποι επιζητούν την περιπέτεια, το κάτι διαφορετικό. Με τη συνεχή διοργάνωση και διεξαγωγή events στο χώρο μας, από καθιερωμένες ημέρες της εβδομάδας με θεματικά μουσικά πάρτι μέχρι meet ups, εκθέσεις δοκιμών και παρουσίασης προϊόντων, συνεργασίες με άλλους επαγγελματίες του χώρου, και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε, σημασία έχει να μην επιτρέψετε στον κόσμο να σας βαρεθεί. Η ρουτίνα είναι ο μεγαλύτερος εχθρός μας!
10. SOCIAL MEDIA – FEEDBACK
Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Στην εποχή του Instagram, του Tiktok και του ολοένα και πιο περιορισμένου διαστήματος προσοχής, καλώς ή κακώς, πρέπει να έχουμε ενεργή διαδικτυακή παρουσία και να τραβάμε όσα περισσότερα βλέμματα γίνεται πάνω μας. Η προβολή και προώθηση της επιχείρησης μας στα Social Media με stories, βιντεάκια, shorts, reels ή οτιδήποτε μπορεί να μας “κάνει viral” προσελκύει κοινό κάθε ηλικίας, χωρίς γεωγραφικά σύνορα, δεσμεύσεις και περιορισμούς. Η αλληλεπίδραση με το κοινό, η παροχή ανατροφοδότησης (feedback) από αυτό, αλλά και η καθημερινή τριβή μαζί του, όπως και χάρη στο προηγούμενο tip, μας βελτιώνει συνεχώς και μας φέρνει πιο κοντά στις ανάγκες και τα θέλω των καταναλωτών μας, ενώ τους δείχνει παράλληλα πως λαμβάνουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας τη γνώμη τους και τους εκτιμάμε!
Ουφ! Αυτά ήταν όλα! Όπως είδατε, για να διαθέτουμε μια επιτυχημένη επιχείρηση στο κομμάτι του ναργιλέ, δεν αρκεί απλά να έχουμε “καλό ναργιλέ”. Με τις παραπάνω συμβουλές, ευελπιστώ πως μπορούμε να βελτιώσουμε την εμπειρία που παρέχουμε στο κοινό μας -την πιο σημαντική μας υποχρέωση- και μαζί να μεγαλώσουμε, πετυχαίνοντας όλους μας τους στόχους!